Kayıtlar

Yeni Müzik Yapay Zeka Suno Ai

 Merhabalar Bunu yapanlara teşekkür etmek lazım. Her gün 10 şarkılık ücretsiz kullanım imkanı da vermeleri çok hoş. 

AirTag pil değişimi çalışmaması

 Merhabalar  Ufak bir not olarak eklemek istedim, belki aratan bulan olur. CR2025 ve CR2032 pillerinde çocuk koruması adı verilen bir özellik varmış. Pilin arka tarafında dairesel olarak ince bir tabaka. Bu tabaka tam da AirTag'ın pil enerjisini aldığı yere denk geliyor.  Peki ne yapılacak ? basit, evde benim sleepy nin cam ve yüzey temizleyici ıslak mendil vardı. Onla silince hemen gitti, asit baslı bir bez ile silmeniz yeterli muhtemelen. Bilginize,

Sokak Kedileri

Resim
 Merhabalar, Geçen gün çektiğin fotoğrafları paylaşmak istedim

Leonardo AI

Resim
Merhabalar, Biraz geç fark ettim, ancak güzel bir AI aracı gördüğümde sizinle paylaşmak istedim. Bu araç, belirlediğiniz metinlere göre resim üretebiliyor ve günlük ücretsiz kullanım hakkı sunuyor. İçerisinde farklı modeller bulunuyor, dolayısıyla istediğiniz modeli kullanarak kendi resminizi oluşturabilirsiniz. İçerisinde yer alan modeller arasında en sevdiğim, gerçek bir profesyonel kamera ile çekilmiş gibi görüntü veren "PhotoReal" adlı model. Logo ; Resim ;

Bu havalar nedir.

Odamda sıcaklık ölçer 30* gösteriyor. üstüne nem 56%

No signing certificate "iOS Distribution" found

 Everything looks normal but having this error ? it might be because of apple developer program updates. You need to review new one. Check here : https://developer.apple.com/account If does seem different problem, then open the app in xcode. Check signing warnings.

Flutter The operation couldn’t be completed. Unable to log in with account

 Hi, If you having a problem like The operation couldn’t be completed. Unable to log in with account "[email protected]" and No signing certificate "iOS Distribution" found Error. It might be cause of apple services under maintenance. https://developer.apple.com/system-status/

Synology SHR den Raid 0 'a geçtim.

 Merhabalar, uzun zamandır Synology kullanıyorum. 8TB lık hard drive yanına 10TB hard drive aldım. İnternet sitelerinde oldukça fazla kişi raid 0 yapılmaması gerektiğini söylemiş. Fail rate oranını ikiye katladığı için. Seagate in NAS a özel hard drive larını kullandığım için böyle bir şey yapmak istedim. Özelikle Raid 0 performansı da 2 ye katlıyor olması benim için tercih sebebiydi.  SHR den Raid 0 a doğrudan geçemiyorsunuz. Raid 0 için minimum 2 adet disk iniz müsait olması lazım. Benim Synology de 2 alot olduğu için, bütün verilerimi başka bir yere taşıdım ve mevcut volume leri sildim . Perfanasının iyileştiğini söyleyebilirim. Synology nin özellikle düşük modallerinde bence olmazsa olmaz raid 0.

Operatör Değişikliği

 Merhabalar,  Kullanımından emin olduğunuz, sizi yarı yolda bırakmayan operatörü siz de bırakmayın. Pahalı diyip, değiştirmiştim. 10 aydır toplasan 2 kez işime yaradı. O da internet paketi fazla diye. 2 ay daha dayanamadım eski operatörüme döndüm. Şimdiden memnunum, internetin 1mbps olması ne kadar saçma değil mi ? Evet bunun bile altını gösterdi o saçma operatör.

Yeni Koltuk Hawk Gaming Chair FAB V5 ve Sırtlık Ayarı

Resim
 Merhabalar, Yeni bir koltuk aldım.  Hawk Gaming Chair FAB V5. Amazon.com.tr den Hawk Gaming Chair  satıcısından aldım. Koltuk genel olarak rahat, fakat bir problemi var. Sırtlık süngeri ve boyunluk süngeri. Sırtlık için ayar son cümlededir. Ufak ayarlamalar da var, onlar da içerikte Kesinlikle boyunluk süngerini ultra gereksiz ve rahatsız edici buluyorum. Hani başka bir koltuk dahi olsaydı aynı şekilde benim için gereksiz ve rahatsız edici olacaktı. Sırtlık süngerinde ise, kemeri var fakat stop yeri yok. Koltuğa geçirince sabit kalmıyor, yukarı tutturamıyorsunuz. Aşşağıya düşüyor. Bunu pratik bir şekilde çözdüm. Şimdi normalde sırtlığın arkasında 2 adet kemer var. Sol taraf ve Sağ taraf olarak, bunları normal bir şekilde bağlamayacağız. Genel mantık, solu sağ taraf ile sağı da sol taraf ile bağlayacağız. Böylece daha gergin olacak. (Ömrü daha kısa olabilir. ) 2. kritik nokta ise, kemerin bağlam konumu sırtlığı durmasını istedinizin konuma getiriyorsunuz. Sırtlık kayamıyor çünkü kemeri

ChatGPT çok iyi

ChatGPT harbi çok iyi... "Bana Keloğlan ile Nasrettin Hoca içeren bir fıkra anlatabilir misin ?" diye söyledim verdiği cevap ise; İstanbul'da yaşayan Bana Keloğlan, bir gün Nasrettin Hoca'ya rastlar. Keloğlan, Hoca'ya "Selamünaleyküm, Hocam" der ve Hoca da ona selam verir. Keloğlan, Hoca'ya "İstanbul'a yeni geldim, Hocam. Burada nerede kalabilirim?" diye sorar. Hoca, Keloğlan'a "İstanbul'un ortasındaki bir yere kalabilirsin" der. Keloğlan, "Ama Hocam, İstanbul'un ortası neresidir?" diye sorar. Hoca, "İstanbul'un ortası, İstanbul'un ortasıdır" der. Keloğlan, bu cevabı anlayamamıştır ve Hoca'nın yanından ayrılır. Bir süre sonra Keloğlan, bir köşkün önünde düşünürken Hoca tekrar karşısına çıkar. Keloğlan, Hoca'ya "İstanbul'un ortası neresidir?" diye sorar. Hoca, Keloğlan'a "İstanbul'un ortası, İstanbul'un ortasıdır. Ama sen nerede kalıyorsun?" diy

Yapay Zeka ya çizdirdiklerim

Resim
Merhabalar, Yapay zekanın oldukça geliştiği bir zamanlardayız. Hiç var olmayan çizimleri artık sadece istediklerimizi belirterek yapay zekaya çizdirtebiliyoruz.  Midjourney e yakın zamanda oynadığım God Of War için bir çizim yapmasını istedim. Girdilerim:   god of war, sunhine, flare, odin Odin'in yüzü bi tuhaf olunca, başka bir şey çizdirmeye karar verdim.  Girdi : realistic, soldier standing and looking at green dragon in the air, moon midjourney Dall E Mini Midjourney bariz kaliteli olduğu için biraz daha ekleme yaparak tekrar çizdirdim.

Var bi hayalimiz

Resim
 Tüm yazılımcıların hep bi zengin olma hayali vardır. Bizim de var elbet. Hem kendimi geliştirme amacıyla hemde boş vaktimi değerlendirme amacıyla zevkle bi cafeye oturup çalıştım. Saat 12 olmuş fark etmedim. 

Pınar Proteinli Kakaolu Süt

Resim
 Merhabalar, Bir şeyler yemek, bir şeyler içmek istediğim zamanlarda abartıya kaçmadan tükettiğim bir ürünü eklemek istedim. Yaklaşık 2 yıldır tüketiyorum, memnun olduğumu söylenilirim.  Şimdi diyebilirsiniz ki bu konu nerden çıktı? Ne alaka bu diye sorabilirsiniz. Aslında bu mesajı sevmediğim ve araba bi şans verdiğim ama her seferinde midemi bozan bir ürün için açmıştım. İçim Proteinli Kakolu süt. Yazarken fark ettim ki reklam oluyor, o yüzden değiştirdim. Bu ne saçma bir ürün, sadece bana mı oluyor bilmiyorum ama sanarsın içinde ki süt bozuk. Her seferinde içtikten 2 saat sonra midem bozuluyor, hafif rahatsızlık geçiriyorum. Kimseye de tavsiye etmiyorum. İçim den uzak duracağım. Daha da şans vermeyeceğim. 

Nisan Durum Paylaşımı

Resim
 Merhabalar, Bu aralar ne yaptığımı paylaşmak istedim. Son 5 aydır aslında çok yoğun iş programım var. Bugün itibariyle bu yoğunluğum bitti. Artık normal çalışma saatlerine geri döndüm.  Yoğunluktan kendime arttırabildiğim zamanlarda, fotoğraf çekimine devam ediyorum. Arada arkadaşlarımla görüşüyorum.  Bugün eski yürüyüşlerime geri döndüm. Yürürken bir de fotoğraf kamerasını elime aldım. Ne yazık ki bulunduğum yerde hiç sokak hayvanı yok. Şöyle doya doya fotoğraf çekemedim. Pek çekilecek güzel bir yapılanma da göremedim.